Email marketing er ikke spam – tværtimod!

Mange virksomheder kigger med skræmte øjne, når man nævner email marketing, for mange forbinder email marketing med spam. Derfor er der også mange virksomheder der har berøringsangst over for at email marketing og ikke tør at sende emails ud til deres kunder. Men man skal virksomhedsejer og marketingansvarlig være klar over én ting: email marketing er ikke spam, hvis man gør det ordentligt! Email marketing kan faktisk være enormt givende for dine kunder hvis du formår at bruge det på den rigtige måde. Det kan nemlig være med til at skabe en rigtig høj loyalitetsfølelse for kunden når de jævnligt får gode mails fra din virksomhed! Og så er det faktisk en af de eneste online marketing aktiviteter, hvor du taler direkte en til en med din kunde!

Få et marketing bureau til at stå for din email marketing

Det kan være en svær kunst at sende det rigtige content til din email-liste, så det kan være super godt for din forretning at få et eksternt marketing bureau til at skrive dine emails fremadrettet. På den måde sikrer du dig, at det er ordentlige emails du sender ud til dine kunder, og der er tænkt over hvordan de formuleret og hvordan de er sat op – det er nemlig heller ikke helt tilfældigt! Tag derfor en snak med et marketing bureau eller et content bureau som laver email marketing, og find ud af om de har mulighed for at løfte opgaven! 

Storytelling er vejen frem når man taler om email marketing

En af de måder hvorpå man kan skabe rigtig godt content til ens kunder, er ved at bruge de berømte og berygtede storytelling. Storytelling er et virkelig effektivt værktøj når man taler om at komme ud med budskaber, fordi det giver din virksomhed personlighed og giver dit brand en større dybde. Ved at bruge historier og historiefortælling som kommunikationsmetode, sætter det sig også mere fast i læserens bevidsthed end hvis man bare bruger almindelig tale eller fakta. Husk derfor at gøre brug af denne form for kommunikation når du skriver emails til dine kunder og potentielle kunder!